Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler

ODTÜ, eğitim-öğretimdeki etkinliğini sürdürmek için yeterli derslik ve laboratuvarlara sahiptir. Buna ek olarak eğitimde yeni teknolojilerin değerlendirilmesiyle ODTÜClass ve ODTÜ Açık Ders Malzemeleri altyapısı geliştirilerek kullanılmaya devam edilmiştir. Derslere ek olarak öğrencilerin ders dışı desteklerden (kariyer, staj, psikolojik, rehberlik, sağlık, sosyal ve kültürel hizmetler) de faydalanması için gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemelerde uluslararası öğrenciler ve engelli öğrencilerin durumları ayrıca dikkate alınmıştır.

Öğrenme Ortamlarının Yeterliliği

Üniversitemizde yer alan derslikler http://www.metu.edu.tr/tr/odtu-yerleskesinde-bulunan-dersliklerin-konumu adresinden görülebilir. Temel İngilizce Bölümü derslikleri hariç toplam 268 derslik bulunmaktadır. Bu dersliklerde verilecek servis dersleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) tarafından belirlenmekte ve Bölüm Başkanlıklarına iletilmekte veya Bölüm Başkanlıkları tarafından diğer derslerin yerleştirmeleri yapılmaktadır.

Öğrencilerin üniversite eğitiminde edindikleri teorik bilgileri pratikte de pekiştirmeleri ve pratik bilgileri geliştirmeleri için üniversitemiz bünyesinde bulunan laboratuvar olanaklarıyla desteklenmektedir. Üniversitemizde yer alan 231 farklı laboratuvarın listesi http://www.metu.edu.tr/tr/laboratuvarlar adresinden görülebilir.

Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı

Çevrim içi bir öğrenme yönetim sistemi olan ODTÜClass, sınıf içinde ve dışında öğrencilere kaynak, etkinlik/ödev ve farklı öğrenim araçları sunmayı sağlayarak dersleri desteklemektedir. ODTÜClass ile öğrenciler, ilgili kaynak ve etkinliklere istenilen yerde ve zamanda ulaşma imkânı bulmaktadırlar. http://odtuclass.metu.edu.tr adresinden erişilen platformun altyapı yönetimi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, kullanıcı destek ve sistem yönetimi Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi tarafından sağlanmaktadır. 2016 yılı itibarıyla ODTÜClass programında açılan 5371 ders kapsamında öğretim üyelerinin %69'u, öğrencilerin ise %83'ü programı kullanmaktadır.

ODTÜ Açık Ders Malzemeleri Portali ocw.metu.edu.tr adresinde hizmet vermekte olup, 141 açık derse ev sahipliği yaparak Ocak 2016 ile Aralık 2016 arasında 143.000 kişi tarafından ziyaret edilmiş, ders videoları 191.074 kere görüntülenmiştir (Kaynak: Google Analytics). Ulusal ve uluslararası ödüllere layık görülen ODTÜ Açık Ders Malzemeleri, son olarak Open Education Consortium tarafından verilen "Open Education Excellence 2016 Outstanding Site Award" ödülünü almıştır. Açık ders sistemi yanı sıra üniversitemizde sunulan uzaktan eğitim programları http://www.metu.edu.tr/tr/uzaktan-egitim-programlari adresinden görülebilir.

Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi tarafından, üniversitemizde kullanılan eğitim teknolojilerini belirlemek, değerlendirmek ve kullanıcı görüşlerini almak amacıyla araştırma çalışmaları yürütülmektedir. 2015 ve 2016 yıllarında bu çalışma, yükseköğretimde teknoloji kullanımını araştırarak eğilimleri öngörme, planlama ve etkilemeyi amaçlamakta ve kar amacı gütmeyen uluslararası bir organizasyon olan EDUCAUSE tarafından dünya çapında yürütülen bir çalışmanın parçası olarak yürütülmüştür. ODTÜ, bu çalışmaya Türkiye'den katılan tek yükseköğretim kurumudur. 2015 yılında öğretim üyeleri ve lisans öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilen çalışma, 2016 yılında sadece lisans Bunların dışında eğitim-öğretim ve araştırma çalışmalarını desteklemek amacıyla lisanslı yazılımlar (http://faq.cc.metu.edu.tr/tr/groups/lisansli-yazilimlar) Bilgi İşlem Daire Başkanlığı aracılığıyla hizmete sunulmaktadır.

Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi tarafından öğretim teknolojilerinin derslerde kullanımına destek olmak amacıyla akademik ve bilgisayar becerilerini geliştirmek amacıyla idari personele yönelik seminerler düzenlenmektedir. 2015 yılında düzenlenen 20 seminere ek olarak bu çerçevede, Akademik Gelişim Programı (AGEP) kapsamında "Eğitimde Teknoloji Kullanımı" konulu seminerler ve kahve saati sohbetleri de gerçekleştirilmiştir. AGEP katılımcılarına üniversitemizdeki teknolojik altyapı, kullanabilecekleri servisler (ODTÜClass, webinar, blog, vb.) ile derslerini zenginleştirmek için kullanabilecekleri araçlar tanıtılmıştır.

Öğrencilerin Mesleki Gelişimi ve Kariyer Planlamasına Yönelik Destekler

Üniversitemiz Kariyer Planlama Merkezi (KPM - https://kpm.metu.edu.tr/) tarafından kariyer fuarı organizasyonu, lisansüstü programlar için tanıtım günleri, firmalara özel etkinlikler ve kariyer danışmanlığı gibi çok çeşitli faaliyetler yürütülmektedir:

Kariyer Fuarı: ODTÜ Kariyer Fuarı her eğitim öğretim yılı içerisinde ODTÜ Kültür Kongre Merkezinin Büyük ve Küçük Fuaye alanlarında gerçekleştirilmektedir. 2016 yılında toplam 71 firmanın katılımı ile Kariyer Fuarı gerçekleştirilmiştir.

Lisansüstü Programların Tanıtım Günleri: ODTÜ bünyesindeki Yüksek Lisans ve Doktora Programlarını tanıtmayı amaçlamaktadır (https://kpm.metu.edu.tr/ogrenci/lisansustu). Kültür ve Kongre Merkezi Büyük Fuaye alanında 49 stant ile gerçekleştirilen fuarımıza üniversitemizin Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Enformatik, Uygulamalı Matematik, Deniz Bilimleri Enstitüsü ve Kuzey Kıbrıs Kampusu katılım göstermektedir.

Firmaya Özel Etkinlikler: Akademik yıl içerisinde yerleşkemizde firma ve kurumlar tarafından öğrencilerimize yönelik özel etkinlikler gerçekleşmektedir. Her yıl yaklaşık 40 firma yerleşkemizi ziyaret etmekte, mülakat ve vaka çalışması gibi işe alım aktivitelerinin yanında öğrencilerimizin kendilerini geliştirebilecekleri çalıştay ve seminerler düzenlenmektedir.

Kariyer Danışmanlığı: İş arama sürecinde ODTÜ KPM aşağıdaki konularda destek vermektedir: Özgeçmiş Hazırlama, Mülakata Hazırlama, Kariyer Danışmanlığı (https://kpm.metu.edu.tr/ogrenci/danismanlik).

Mezunlara ait bilgiler mezun sayısının fazla olması sebebiyle düzenli olarak tutulamamaktadır ancak yer yer hem eski hem de yeni mezunların istihdam edilme istatistiklerini toplamaya dair çalışma yapılmaktadır. Örneğin, en son 2015 mezunları üzerine yapılan araştırmada ODTÜ mezunlarının %30'unun daha mezun olmadan istihdam edildiği, ortalama iş bulma süresinin 2.5 ay olduğu ve en geç bir yıl içinde tamamının iş sahibi olduğu ortaya çıkmıştır. Yurtdışında yaşayan mezunlara dair bilgiler is 2016 yılında LinkedIn üzerinden yapılmış olup (Birleşmiş Milletler tarafından tanınmış) toplam 197 ülkenin 140'ında ODTÜ'lülerin yaşamakta olduğu belirlenmiştir. ODTÜ'lülerin en çok bulunduğun beş ülke ise sırasıyla Amerika, İngiltere, Almanya, Kanada ve Hollanda'dır. Her 5 mezunumuzdan 1'i yurtdışında çalışmaktadır.

ODTÜ'lülerin en çok çalışmayı tercih ettikleri alanlar arasında ise Mühendislik, Araştırma, Bilgi Teknolojileri ve Girişimcilik yer almaktadır. Dünyada en çok çalışılmak istenen şirketler listesinde yer alan 8 şirketin (Microsoft, Google, Intel Corporation, IBM, Apple, Amazon, Facebook, General Electric) Amerika ofislerinde yaklaşık olarak 280 ODTÜ'lü çalışmaktadır. Tüm Türk Üniversiteleri arasında bu şirketlerde en fazla ODTÜ mezunları çalışmaktadır.

Öğrencilerin Kurum Dışı Deneyimleri için Sağlanan Destekler

Staj uygulamaları bölümlere göre değişmektedir. Bazı programlarda staj zorunlu (örneğin Mühendislik Fakültesi geneli, Biyolojik Bilimler, Kimya, Psikoloji) iken bazılarında isteğe bağlı (İşletme, Sosyoloji, Matematik, Fizik, Tarih, Felsefe, İstatistik) bazılarında ise hiç bulunmamaktadır. Öğrencilerin staj etkinlikleri ile ilgili düzenlemeler öncelikle bölümler tarafından yapılmaktadır. Felsefe Bölümü'nde staj zorunluluğu olmamasına rağmen öğrencilerin hem Erasmus programı çerçevesinde staj hareketliliğinde yararlanabilmeleri hem de yurt içinde staj yapmak isteyen öğrencilerin ihtiyacını karşılamak üzere "Summer Practice in Philosophy" dersi kredisiz olarak açılmaktadır. Fakülteler veya bölümler stajyer talep eden işyerlerini ilan edebilmektedir. Örneğin, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı her yıl düzenli olarak staj yerlerini belirlemek için işverenlerle görüşmeler yapmakta, bunların sonucunda belirlenen kontenjanları öğrencilere duyurmaktadır. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde yer alan bölümlerde staj zorunluluğu bulunmamakla birlikte bölümler öğrencilerine staj pozisyonu bulmakta etkin destek vermektedir. Ayrıca, bölümünün desteğini alan İşletme Topluluğu staj pozisyonlarına erişimde üyelerine hizmet sunmaktadır. Bu süreç, öğrenciler tarafından örgütlenmekte ve yürütülmektedir. İşletme Bölümü kurumlardan gelen stajyer taleplerini ilgili sınıf öğrencilerine çeşitli yollarla duyurmaktadır. Enformatik Enstitüsünde yer alan laboratuvarlar ilgili konularda staj yapmak isteyen öğrenciler tarafından kullanılabilmektedir.

Mühendislik Fakültesi'nin her bölümünde, öğrencilerin kendi programlarıyla ilgili faaliyet gösteren şirketlerde pratik tecrübe kazanmaları için 2. ve 3. sınıfın yaz aylarında en az 20 iş günlük 2 tane yaz stajı yapılması zorunludur. Kimya, Psikoloji ve Biyolojik Bilimler Bölümlerinde süre sınırı en az 6 hafta (ya da 30 iş günüdür). Zorunlu stajlar haricinde isteğe bağlı olarak ayrıca staj da yapılabilmektedir.

Her bölümün staj dersleri ile ilgili ayrıntılı bilgi Akademik katalogdan (http://www.metu.edu.tr/tr/system/files/2015-2017_general_catalog_final.pdf) bulunabilir. Öğrencilerin staj yapabilmesini kolaylaştırmak için zorunlu staj yükümlülüğü olmasa da üniversite staj yapan öğrencilerin SGK primlerini karşılayabilmektedir.

Öğrenciler staj yerlerini kendileri bulmakla yükümlü olsalar da, öğrencilere yardımcı olmak ve daha geniş bir yelpaze içinden seçim yapma imkânı sunmak amacıyla Mühendislik Fakültesi Dekanlığı staj yeri temin etmek amacıyla her yıl Türkiye genelinde çeşitli firma/kurum/kuruluş ile irtibata geçmektedir. Öğrenciler staj süresince yaptıkları çalışmaları içeren bir Staj Raporu hazırlarlar. Ayrıca staj süresince öğrencinin çalışmalarını değerlendiren mühendis tarafından doldurulan Staj Değerlendirme Formu da firma tarafından bölüme iletilmektedir. Her öğrencinin raporu ve Staj Değerlendirme Formu akademik danışmanı tarafından değerlendirilir. Zorunlu staj dersleri başarılı/başarısız olarak değerlendirilir. Raporu başarısız olarak değerlendirilen öğrenciler danışmanlardan gelen geribildirim doğrultusunda ilan edilen süre içinde raporlarını düzeltmek ve/veya yeniden yazmak zorundadırlar. Revize edilmiş raporlar yeniden başarısız bulunursa öğrenci başarısız olarak değerlendirilir ve stajın tekrar edilmesi gerekir.

Mimarlık Fakültesi bünyesinde bulunan her üç bölümün (Mimarlık, Şehir ve Bölge Planlama ve Endüstri Ürünleri Tasarımı) müfredatında yaz stajları bulunmakta olup, gerek mesleki eğitimin uygulamalı olarak yeniden alınabilmesi dolayısıyla öğrencilerin yetkinliği, bilgi ve becerilerinin artırılabimesi ve gerekse de sektörle doğrudan ilişki kurularak üniversite ve yapı/sanayi arasındaki bağlaların eğitim ve araştırma eksenli örülebilmesi söz konusu olabilmektedir. ODTÜ Mimarlık Fakültesinin kuruluşundan bu yana eksiksiz süregelen ve her yaz devam eden bu stajların süre ve içeriği ilgili bölümler tarafından belirlenmekte ve sürekli güncellenmektedir. Birinci sınıf yaz stajlarında yapı ve fiziki çevre ve/veya topografya belgeleme (documentation and surveying), malzeme, konstrüksiyon ve üretim araç ve teknikleri (hands-on) ve bilgisayar ortamında belgeleme (computer literacy) öğretilmekte; bu maksatla fakültemiz bilgisayar ve üretim laboratuvarları ile yapı sektörü laboratuvarları kullanılmaktadır. İkinci sınıf yaz stajları yapı sektörü ile doğrudan ilintili olup, mimarlık ve endüstri ürünleri öğrencileri farklı büyüklükteki üretim ortamlarını, şehir ve bölge planlama öğrencileri ise kurumları ziyaret ederek verilen süre içinde eğitim faaliyetlerine devam etmektedirler. Son yaz stajı ise özel ya da kamu kurumlarında yer alan tasarım ve planlama oifslerindeki faaliyetleri kapsamaktadır. Burada temel amaç öğrencilerin mimari ve ürün tasarımı ile planlama süreç ve yöntemleri hakkında doğrudan sektör içinde yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.

Her üç bölümün yaz stajları akademik müfredatın içinde yer almakta olup, zorunlu dersler olarak addedilmektedir. Öğrencilerin yaz stajlarını tamamlamadan mezun olabilmeleri mümkün değildir. Mesleki eğitimin en önemli yapı taşı olarak değerlendirilen her üç staj ortamı, sadece kurum içinde değil tüm bileşenlerle birlikte belirli dönemlerde değerlendirilmekte, özellikle özel ya da kamu kurum temsilcilerinden gelen öneri ve eleştiriler kapsamında stajların süresi, yönetilme biçimi ve çalışmaların belgelenmesine ilişkin yöntemler gözden geçirilmektedir. Yaz stajlarımızla ilgili tüm belgeler kurum web sayfasından da temin edilebilmektedir. (https://arch.metu.edu.tr )

Öğrencilere Sağlanan Psikolojik Rehberlik, Sağlık Hizmetleri Gibi Destekler

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na bağlı Sağlık ve Rehberlik Merkezi, öğrencilerimize 1 Psikiyatrist, 6 Psikolog, 4 Psikolojik Danışman ile Psikolojik Rehberlik hizmeti, 27 Hekim ve 6 Hemşire ile sağlık hizmeti sunmaktadır. Sağlık ve Rehberlik Merkezi TSE-EN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Belgesine sahiptir.

Öğrencilerin Kullanımına Yönelik Tesis ve Altyapılar

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na bağlı Kafeterya Müdürlüğü (http://kafeterya.metu.edu.tr/odtu-kafeterya) tarafından günde ortalama 5000 kişiye yemek hizmeti verilmekte olup öğrencilerimize öğle ve akşam yemek hizmeti sunulmaktadır. Ortalama 1400 öğrenci burslu olarak yemek yemektedir. Kafeterya Müdürlüğü TSE-ISO-22000 Gıda Güvenliği Y.S.B belgesine sahiptir.

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na bağlı Yurtlar Müdürlüğü'nde (http://yurtlar.metu.edu.tr/) 19 yurt hizmet vermekte olup, yurtlarımız, 3533 kız, 3795 erkek olmak üzere 7328 öğrenci kapasitesine sahiptir. Ayrıca 373 kapasiteli lisansüstü konukevi yurdumuz yüksek lisans, doktora öğrencilerine hizmet vermektedir. Yurt binalarında teknolojik donanımlı bilgisayar laboratuvarları ve çalışma salonları bulunmaktadır. Öğrencilerin barınma problemlerini kaliteli bir ortamda çözmeyi hedefleyen Yurtlar Müdürlüğü verilen hizmetle ilgili olarak TSE-EN ISO 9001-2000 Kalite belgesi almış olup, her yıl belge gözetim tetkiki yapılmaktadır.

Temeli Temmuz 2017'de atılmak üzere Öğrenci Merkezi projelendirilip mali kaynak sağlanmıştır. Toplam 8099 metrekarelik alana sahip olacak Öğrenci Merkezinde toplulukların kullanımına yönelik olarak topluluk ofisleri, idari ofisler, sahne performanslarının yapılabileceği 435 kişilik bir performans salonu, toplam 292 kişilik olmak üzere iki tane etkinlik amfisi, iki adet müzik kayıt odası, bireysel müzik odaları ve ortak kullanıma yönelik derslik ve toplantı salonları, engelli çalışma odası, okuma odası ve bir adet kafe yer alacaktır.

Öğrencilerin Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerinin Desteklenmesi

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na bağlı Spor Müdürlüğü (http://spormd.metu.edu.tr/) bünyesinde ODTÜ'de halen 5000 m2 kapalı 40000 m2 açık spor alanı, 3500m2 kapalı havuz, 2700m2 açık havuz öğrenci ve mensuplarımızın hizmetinde bulunmaktadır. Ayrıca 33 spor takımı ve 15 spor topluluğu faaliyet göstermektedir. Birim ve tesislerimizde her yıl tetkik edilen TSE-EN ISO 9001:2000 şartlarına uygun kalite yönetim sistemi uygulanmaktadır.

Kültür İşleri Müdürlüğü (http://kim.metu.edu.tr/) bünyesinde 78 kültür topluluğu bulunmaktadır. Kültür Toplulukları 2016 yılı içinde yaklaşık 850 etkinlik (konferans, sergi, panel, söyleşi, seminer, gezi, çalıştay, kongre, gözlem, sempozyum, kurs, kampanya, konser, gösteri vb.) gerçekleştirmiştir.

Özel Yaklaşım Gerektiren Öğrencilere Sağlanan Destekler

Engelsiz ODTÜ birimi (http://engelsiz.metu.edu.tr/) tarafından sunulan hizmetler aşağıdaki gibidir:

Engelsiz Kampüs Ulaşımı: Engelsiz Kampüs ulaşımı için verilen hizmetlerden olan taksi bileti uygulaması iki dönem boyunca aracı toplam 4 öğrenci ve 1 personel kullanmıştır.

Akademik Uyarlama Mektubu: Öğrencilerle birebir yapılan görüşmeler sonucunda, derslerde ihtiyaç duydukları uyarlamalara ilişkin (süre artırımı, ders materyallerinin ve geri bildirimlerin alternatif formatlarda sunulması vb. konularda), ilgili öğretim elemanlarına iletilmek üzere hazırlanan mektuplardır. 2015-2016 akademik yılı bahar döneminde 10 öğrenci için toplam 47 adet, yaz okulunda 4 öğrenciye 7 adet ve 2016-2017 akademik yılı güz döneminde 12 öğrenci için toplam 73 adet akademik uyarlama mektubu hazırlanmıştır.

Bölümlere Danışmanlık: İngilizce Öğretmenliği, Metalürji ve Malzeme Mühendisliği, IS 100 Koordinatörlüğü, Temel İngilizce Bölümü gibi çeşitli bölüm ve koordinatörlüklerden öğretim üyelerine ve araştırma görevlilerine akademik uyarlama mektubu hazırlama, uygulama süreci ve erişilebilir sınav ve derslik planlamalarının yapılması ile ilgili destek sunulmuş, talepleri doğrultusunda bilgilendirme yapılmıştır.

Ders Partnerliği: Ders saatleri dışındaki akademik çalışmalarda engeli dolayısıyla güçlük çeken öğrencilere, Birimde görevlendirilen öğrenci asistanları ve Eğitim Fakültesi "Topluma Hizmet" dersi öğrencileri tarafından verilen bir hizmettir. 2015-2016 akademik yılı bahar döneminde 6 öğrenciye, 17 öğrenci asistanı ve 1 topluma hizmet dersi öğrencisi tarafından bu hizmet verilmiştir. 2016-2017 yılı güz döneminde ise 4 öğrenciye, 7 öğrenci asistanı tarafından ders partnerliği hizmeti verilmiştir.

Not Tutucu Desteği: Engeli dolayısıyla derslerinde not tutmakta güçlük yaşayan öğrenciler için verilen bu hizmet, 2015-2016 akademik yılı bahar döneminde 2 öğrenciye 3 öğrenci asistanı tarafından ve 2016-2017 yılı güz döneminde ise 2 öğrenciye 4 öğrenci asistanı tarafından sağlanmıştır.

Ayrıca Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından Uluslararası öğrenciler için mentorluk programı başlatılmıştır.

Yeni Uluslararası Öğrenci Mentorluk Programı (New International Student Mentoring Program): Üniversitemizde yeni kayıtlı uluslararası öğrencilerin Üniversitemize ve ülkemize uyum sağlamalarına yardımcı olmak amacıyla 2011 yılında "Yeni Uluslararası Öğrenci Mentorluk Programı (New International Student Mentoring Program)" uygulaması başlatılmıştır. 2016 yılında programa toplam 241 öğrenci kaydedilip programdan faydalanmıştır. Oryantasyon programına katılan öğrenci sayısı ise 60'tır.

Sunulan Hizmetlerin Kalitesinin Güvence Altına Alınması

2016 Eylül ayında etkin hale getirilen Memnuniyet-İyileştirme-Geri Bildirim Formu (http://gs.metu.edu.tr/memnuniyet-iyilestirme- geri bildirim-formu) aracılığıyla iç paydaşlarımızdan düzenli olarak sunulan hizmetler ve destekler ile ilgili görüş ve değerlendirmeler alınmaktadır. Bunlar numaralandırılarak ilgili birimlere iletilmekte ve en kısa zamanda gereği yapılarak görüş sahibine bilgi verilmektedir. Bu formlarda yer alan geri bildirimler ve bunlarla ilgili nelerin yapıldığı üst yönetime aylık raporlar halinde sunulmaktadır.

Öğrencilerden yeni başlatılan forum toplantıları yoluyla da geri bildirim alınmaktadır. Örneğin, geri bildirimler doğrultusunda yakın zamanda yemekhane, kantinler, ring seferleri gibi konularda iyileştirmeler yapılmıştır.

Ulusal ve uluslararası öğrencilere sunulan hizmetlerin ve desteklerin kalitesi, etkinliği ve yeterliliğini sağlamak amacıyla ayrıca ÖGEM tarafından öğrenci memnuniyet anketleri ve çalışmaları yapılmaktadır (https://ogem.metu.edu.tr/arastirmalar) ve elde edilen verilere göre iyileştirmeler ve destek hizmetleri sunulmaktadır.

Bu mekanizmaların dışında eğitim, araştırma ve toplumsal hizmetlerle ilgili planlama ve iyileştirme için Rektörlük, Dekanlık, Enstitü ve Bölümler bünyesindeki çeşitli kurul ve komisyonların yanı sıra kritik süreçler için kurulmasına başlanan süreç ekipleri de sunulan hizmetlerin kalitesi, etkinliği ve yeterliliğini güvence altına almaya yönelik ölçme, değerlendirme ve altyapı, yöntem ve mekanizmalar geliştirmekte ve uygulanmasını izlemektedir.